dwie żarówki jeden podwójny włącznik schemat

Serwis znalezionych haseł

piatkolandia portal

Temat: [1M] Spryskiwacz tylny i lewa tylna szyba

nie działa podświetlenie przy osłonkach przeciwsłonecznych. Ani od strony kierowcy, ani od strony pasażera. Żarówki są OK... Witam!
Zasilanie tych lampek makeup jest polaczone razem z lampkami oswietlajacymi w drzwiach, sprawdz czy po otwarciu drzwi swieca Ci lampki drzwiowe, rowniez z srodkowa lampka oswietlenia wnetrza. Jesli nie swieca i te to bezpiecznik 14 (3 wiersz, 5 od lewej), ale to raczej malo prawdopodobne, gdyz nie dzialalo by rowniez otwieranie zamkow pilotem i sterowaie szyb od wewnatrz. Na schemacie wyglada to mniej wiecej tak: +12V leci od bezp. 14, pozniej wylacznik (podwojny dziala na odchylenie oslon przeciwslonecznych i na zasuniecie zasuwek lusterka), pozniej zarowka i do masy. Zatem najprawdopodobniej gdzies jest przerwa i nie ma masy lub +.
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=12573



Temat: awaryjne w diversionie 92rok??
Witam,

jeżeli chodzi o schemat, który zamieścił nikodem783 , to moim zdaniem niepotrzebna jest dioda zamieszczona pod stacyjką. Chyba nic do układu nie wnosi.
Mogę się mylić, może mnie ktoś wtedy uświadomi.

Co do reszty projektu, to mam wątpliwości czy motocyklowy przerywacz długo pociągnie na dwukrotnie zwiększonym obciążeniu. O tym zresztą pisał już w tym temacie Barti.

Ale przyszło mi do głowy zrobienie świateł "pół-awaryjnych", jeżeli można by je tak nazwać.

Zakładając, że:
- oryginalny przerywacz nie da rady z podwójnym obciążeniem;
- nie interesują nas zbyt skomplikowane wersje z dodatkowym przekaźnikiem/przerywaczem;
- awaryjnych używamy głównie do "podziękowania" (czyt. tylko tylnych świateł);
- światła pół-awaryjne mogłyby się nie palić przy wyłączonej stacyjce (osobiście uważam to za plus).

Idealnym i chyba najprostszym wtedy rozwiązaniem byłoby przekazanie całej mocy z przerywacza tylko na żarówki od lewego tylnego i prawego tylnego kierunkowskazu.

Do przerobienia istniejącej instalacji potrzebne by były:
-2x dioda półprzewodnikowa min. 2,5 A;
-pojedynczy włącznik;
-trochę przewodów.

Ale to taka wersja minimum
Źródło: yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=1012


Temat: Światło STOP
To jak masz wyłącznik w bębnie, to masz załączanie masą, Czyli z bezpiecznika 3 do żarówki, a masę żarówki dołączasz do wyłącznika. Tylko nie wiem, co to za wynalazek z tą podwójną żarówką tam, bo schemat pokazuje dwie.
A jak ktoś zrobił "patenta", to trzeba odrobinę pogłówkować, kupić wyłącznik od jawy, czy innej wski i zrobić załączanie po plusie.
Źródło: forum.motocykle-mz.pl/viewtopic.php?t=3862


Temat: schemat oświetlenia

Witam wszystkich!!
Czy jest ktoś, kto może mi podpowiedzieć jak zrobić oświetlenie, które można włączać i wyłączać w dwuch punktach. Tzn... włączam na parterze i wyłączam na pierwszym piętrze... i odwrotnie... Będę wdzięczny za informacje i jakiś mały schemacik.
pitri61
Schemat oświetlenia schodowego (dwa włączniki):

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/Schodowy.gif

Schemat oświetlenia schodowego - krzyżowego (trzy włączniki):

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/Krzyzowy.GIF Prosze o pomoc co to jest Łącznik podwójny schodowy
czy takie coś można dać do tych schematów i będzie włączało dwie oddzielne żarówki
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=53763


Temat: Instalacja lamp H7.
Jak pisałem to nie jest kwestia przekaźnika "od T4", bo moja instalacja niczym nie różni się od twojej. Jedyna różnica jest taka, że komputerek świateł (odpowiada też za włączanie halogenów, przeciwmgielnych, kontrolkę przepalonego stopu, itd) jest tak zaprogramowany popatrz:

Legenda łopatologiczna czerwonych liczb:
1/1 Akumulator;
3/1 Stacyjka;
3/2 Włącznik świateł krótkich (pokrętło);
3/3 Włącznik światłeł długich (wajcha kierunków);
4/38 Komputer świateł;
5/1 Licznik a w nim 10/62 czyli kontrolka długich;
10/7 żarówka/włókno krótkie drugiego reflektora;
10/8 żarówka/włókno krótkie pierwszego reflektora;
10/9 żarówka/włókno długie drugiego reflektora;
10/10 żarówka/włókno długie pierwszego reflektora;
10/84 Pierwszy reflektor (pojedynczy) L albo R nie wiem;
10/85 Drugi reflektor (pojedynczy);
10/86 Pierwszy reflektor (podwójny, gładkoszybowy);
10/87 Drugi reflektor (podwójny, gładkoszybowy);
11/2 Tablica bezpieczników w kabinie;
15/10 Zworka D na tablicy przekaźników w kabinie;

No i ciekawe coś bez totalnej rzeźby z tym zrobicie . Jak widać przekaźniki są jedynie w centralce sterującej - którą na pewno można przeprogramować bo ten schemat jest zarówno do jednego jak i drugiego typu reflektorów, zreszta pobieżnie patrząc do ksenonów też, choć w nowszych jest to troszkę inaczej także czy centralkę da się łatwo przenieść to nie wiem. Oczywiście można akupić taką z rozbitego T4 (znajdźcie...) tylko po co? Ale zapewne ASO nie wie że można przeprogramować...


Jako ciekawostka: Ten komputerek odpowiada za wszystkie światełka zewnętrzne, nawet wsteczne, regulację wysokości świateł przednich, oświetlenie licznika i przycisków, wycieraczki przednie i tylną, dalej nie szukam.... kombinując z nim można troszkę popsuć .

[ Dodano: 2007-05-17, 14:38 ]
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=3777


Temat: Automatyczny włacznik świateł dziennych ?
moons,

przeszukałem allegro i nie znalazłem nic co by odpowiadało moim potrzebom. Owszem są różne włączniki ale większość to chłam. Żaden nie ma funkcji wyłaczenia "systemu" po włączeniu właściwych świateł włącznikiem.

Dlatego pytam o jakieś sugestie

[ Dodano: Sro 15 Paź, 2008 20:57 ]
Znalazłem część rozwiązania na elektroda.pl :

Kod: Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy.

W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu.

Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy go na Lato. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator zaczyna ładować ( gaśnie kontrolka ładowania ) światła dzienne zapalają się razem z pozycyjnymi i są zapalone do chwili wyłączenia silnika. Jeśli w czasie jazdy włączymy światła mijania lub długie to światła do jazdy dziennej zgasną i włączą się po ich wyłączeniu.
Przekaźnik Pk1jest podłączony równolegle do kontrolki ładowania i zapewnia włączenie świateł tylko w czasie pracy silnika, powinien mieć jak najmniejszy prąd wzbudzenia. Dla uproszczenia można go pominąć ale wtedy światła będą świecić od razu po zapołonie, również w czasie rozruchu.
Pk2 zapewnia wyłączanie świateł dziennych po włączeniu św.mijania lub długich, jest zasilany z jednych a masowany przez włókna żąrówek drugich. Przekaźnik nie może mieć wbudowanej diody, ma niewielki prąd więc dla dla żarówek reflektorowych nie znaczenia.
Pk3 odziela światła pozycyjne od dziennych ( możemy zostawić autko na pozycyjnych z nie pracującym silnikiem i dzienne się nie zapalą ) i musi być podwójny o bciążeniu styków min.10A. Dla uproszczenia układu można go pominąć ale wtedy cały prąd będzie płynął przez styki Pk1 i Pk2 i trzeba zastosować dla odseparowania diodę, a miało być bez "elektroniki".

Układ jest sprawdzony i jeździł przez wiele sezonów w kilku samochodach.

Życzę powodzenia przy przeróbkach. schemat : http://www.ares.lvl.pl/focus/automat_sw_dziennych.jpg

Czy jakiś elektronik coś z tego rozumie :) i może sprawdzić czy nie ma tu błędów ?
Źródło: focusklubpolska.pl/showthread.php?t=24002


Temat: Swiatła dzienne
Zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego w okresie zimowym w ciągu dnia należy używać świateł mijania lub tzw. dziennych.
Światła dzienne to dodatkowe o niskiej mocy bądź światła drogowe (a nie mijania) zasilane obniżonym napięciem - takie występują w aktualnie produkowanych pojazdach np. MB
Wymogiem jest aby po ręcznym włączeniu świateł mijania AUTOMATYCZNIE wyłączyły się światła do jazdy dziennej !

W ruchu miejskim i na krótkich odcinkach kiedy przez większość czasu silnik pracuje na wolnych obrotach alternator wytwarza zaledwie ok 1/3 swojego max. prądu. W tych warunkach używanie świateł mijania, ogrzewania szyby, lusterek, dmuchawy powoduje często niedobór prądu.Dotryczy to zwłąszcza tych którzy stosują żarówki świateł mijania o podwyższonej mocy.
Zasilenie świateł drogowych metodą PWM pozwala przy wystarczającym natężeniu światła zaoszczędzić około połowy mocy.

Przedstawiony układ spełnia te wymogi, a dokładnie:
1.po włączeniu zapłonu zasila światła drogowe obniżonym metodą PWM napięciem i równocześnie światła pozycyjne.
2.po zaciągnięciu hamulca ręcznego wyłącza te światła (ze względów praktycznych)
3.po przekręceniu oryginalnego włącznika świateł automatycznie wyłącza dzienne (wymóg przepisów)


Wyjaśnienia do układu:
Układ zasilany "po stacyjne" poprzez nie pokazany na schemacie bezpiecznik 20A.
Żarówki wpięte do instalacji oczywiście poprzez oryginalne bezpieczniki nie ujęte na schemacie.
PK 1,2 to miniaturowy przekaźnik podwójny przełączalny.
PK 3,4 i 5,6 to dwa przekaźniki podwójne o obciążalności po 8A
PK 7 przekaźnik przełączalny d. mocy (samochodowy)
Układ opóźniający włączanie generatora PWM i tym samym podanie napięcia w stosunku do przekaźników PK 3,4 ma za zadanie oszczędzić ich styki. (Prąd udarowy włączania halogenów dużej mocy).
PK 7 jest konieczny ze względu na możliwość "konfliktu" a to dlatego, że przy jego braku po włączeniu normalnych świateł drogowych nie byłoby możliwości wyłączenia silnika - prąd popłynie poprzez diody zabezpieczające w tranzystorze i nasz układ z powrotem do instalacji "za stacyjką". Zasilanie tego przekaźnika poprowadzone jest od oświetlenia wskaźników które muszą mieć zasilanie z oddzielnego styku w przełączniku świateł (Opel omega). Nie można tego podłączać do światła pozycji !!! z wiadomych powodów
W razie braku takiego oryginalnego połączenia w instalacji pojazdu należy dodatkowo oprócz PK7 zastosować diodę dużej mocy na sporym radiatorze, bo wydzieli się na niej nieco ciepła, a cewkę przekaźnika zamiast do oświetlenia wskaźników, podłączyć do bezpiecznika jednej z żarówek świateł mijania.
Tranzystor IFR 5210 wybrany ze względu na b. małe straty mocy.
Średnie napięcie zasilania żarówek reflektorów ustala się PT1 na ok. 5-6 V.
Układ zbudowany i eksploatowany z powodzeniem
Źródło: prelude3web.com/forum/viewtopic.php?t=2272


Temat: gdzie znaleźć schemat elektryczny silnika
Może to coś Ci ułatwi?
Rys. 12.23. Podstawowy schemat instalacji elektrycznej samochodów Ford Escort i Orion wyposażonych w silniki benzynowe

1—lampka kontrolna ciśnienia oleju, 2— czujnik ciśnienia oleju, 3 —lampka kontrolna ładowania akumulatora, 4—alternator, 5 — obrotomierz, 6—stabilizator napięcia, 7—wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, 8 — czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 9 — wskaźnik poziomu paliwa, 10—czujnik poziomu paliwa, 11 — lampka kontrolna poziomu ptynu w zbiorniku spryskiwacza szyb, 12—czujnik poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza szyb, 13—lampka kontrolna zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego i włączenia hamulca awaryjnego, 14—włącznik dźwigni hamulca awaryjnego, 15—czujnik poziomu płynu hamulcowego, 16—przekaźnik elektrycznego sterowania szyb, 17—do przycisku kierowcy elektrycznego sterowania szyb drzwi bocznych, 18—przyciski elektrycznego sterowania szyb, 19—centralne blokowanie drzwi, 20 — rozrusznik, 21—przekaźnik automatycznej skrzynki przekładniowej, 21A—zwora (w samochodach z mechaniczną skrzynką przekładniową), 22 — do cewki zapłonowej, 23—do styku „15" przekaźnika ogrzewania szyby tylnej, 24—włącznik świateł hamowania, 25 — światła hamowania, 26—przekaźnik wyłącznika zapłonu (stacyjki), 27—wentylator chłodnicy, 28—termowyłącznik wentylatora chłodnicy, 29 — przełącznik regulacji intensywności nadmuchu powietrza, 30—dmuchawa, 31—do styku „86" przekaźnika wyłącznika zapłonu, 32 — ogrzewanie szyby tylnej, 33—wyłącznik ogrzewania szyby tylnej z lampką kontrolną, 34—przekaźnik ogrzewania szyby tylnej, 35—przełącznik elektrycznej regulacji lusterek zewnętrznych, 36—lusterka zewnętrzne, 37—żarówki oświetlenia podłogi z prawej i lewej strony, 38—włączniki otwarcia drzwi bocznych (AVG—drzwi przednie lewe, AVD—drzwi przednie prawe), 39—lampki kontrolne kierunkowskazów, 40—wyłącznik zapłonu, 41 —akumulator, 42—spryskiwacz szyby przedniej, 43—silnik wycieraczki szyby przedniej, 44—przekaźnik wycieraczki szyby przedniej, 45—do styku S przekaźnika spryskiwaczy reflektorów, 46 — przełącznik wycieraczek, 47—przekaźnik wycieraczki szyby tylnej, 48—silnik wycieraczki szyby tylnej, 49—przekaźnik przednich świateł przeciwmgłowych, 50—wyłącznik przednich świateł przeciwmgłowych z lampką kontrolną i oświetleniem wyłącznika, 51 —złącze przednich świateł przeciwmgłowych, 51A—zwora, 52 — przednie światła przeciwmgłowe, 53—kierunkowskazy, 54—przełącznik kierunkowskazów, włącznik sygnału dźwiękowego oraz włącznik świateł awaryjnych i lampka kontrolna świateł awaryjnych, 55—spryskiwacze reflektorów, 56—światła cofania, 57—włącznik świateł cofania, 58—włącznik otwarcia bagażnika, 59—lampa oświetlenia bagażnika, 60 —sygnały dźwiękowe, 61 —przełącznik oświetlenia zewnętrznego, 62—złącze obwodu świateł do jazdy dziennej, 62A—zwora, 63—przekaźnik świateł drogowych, 64—przekaźnik świateł mijania, 65—tylne światła przeciwmgłowe, 66—wyłącznik tylnych świateł przeciwmgłowych z lampką kontrolną i oświetleniem wyłącznika, 67 — przekaźnik spryskiwacza reflektorów, 68—do styku ,,W" przełącznika wycieraczek, 69—oświetlenie zapalniczki, 70—zapalniczka, 71 —oświetlenie przełączników regulacji ogrzewania i przewietrzania, 72—oświetlenie zestawu wskaźników, 73—oświetlenie zegara, 74—oświetlenie radioodbiornika, 75—oświetlenie schowka tablicy rozdzielczej, 76—oświetlenie wnętrza, 77 — zegar, 78 — przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza, 79—światła drogowe i lampka kontrolna świateł drogowych (G — światło prawe, D — światło lewe), 80—światła mijania (G — lewe, D — prawe), 81—złącze tylnych świateł przeciwmgłowych, 81A—zwora, 82— oświetlenie tablicy rejestracyjnej, 83—światła pozycyjne lewe, 84 — światła pozycyjne prawe, 85—włączniki otwarcia drzwi bocznych (AVG—drzwi przednie lewe, ARG — drzwi tylne lewe, AVD—drzwi przednie prawe, ARD — drzwi tylne prawe), 86—do styku ,,86" przekaźnika elektrycznego sterowania szyb

F1 do F27—bezpieczniki w skrzynce bezpieczników,

A i C — bezpieczniki główne w przedziale silnika LA—obwody płytki zestawu wskaźników, LB—oznaczenie koloru przewodu, LC—złącze, LD—złącze wewnętrzne, EEC IV obwód układu wtrysku benzyny, EDIS — obwód układu zapłonowego

Oznaczenia kolorów przewodów:

B — biały, Bl — niebieski, G —szary, J —żółty, M — brązowy, N — czarny, Or—pomarańczowy, R—czerwony, Ro—różowy, Ve—zielony, Vi—fioletowy

Albo to
Rys. D.5. Schemat układu zapłonowego silnika gaźnikowego

1 — czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, 2 — moduł zapłonu ESC, 3 — uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej, 4 — podwójna cewka zapłonowa, 5 — świece zapłonowe A, B — uzwojenia wysokiego napięcia cewki zapłonowej
Źródło: siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2364